N-VA Heist-op-den-Berg levert kandidaten voor Vlaamse verkiezingen

Op 24 december 2023

Het komende jaar belooft wederom een zeer spannend verkiezingsjaar te worden. Afgelopen weekend werden door de partijraad van de N-VA alvast de lijsten voor de Vlaamse en Federale verkiezingen met overtuigende cijfers goedgekeurd. Thomas Van Hoof (29) en Karen Michiels (43) zullen N-VA Heist-op-den-Berg vertegenwoordigen tijdens de Vlaamse verkiezingen in kieskring Antwerpen. Thomas verzilverde de 20ste plaats en Karen is 15de opvolger.

In België worden in 2024 verschillende verkiezigen georganiseerd. Op zondag 9 juni 2024 vinden onder andere de Vlaamse en Federale verkiezingen plaats. Voor N-VA Heist-op-den-Berg verzilverden afdelingsvoorzitter en gemeenteraadslid Thomas Van Hoof en gemeenteraadslid Karen Michiels een plaats op de Vlaamse lijst in kieskring Antwerpen. Thomas is terug te vinden op de 20ste plaats. Karen is terug te vinden op de 15de plaats op de lijst met opvolgers. De desbetreffende lijst wordt getrokken door de huidige Vlaamse minister-president Jan Jambon. Andere partijkopstukken op de lijst zijn onder andere Annick De Ridder, Liesbeth Homans, Philippe Muyters en Els Van Doesburg.

Thomas Van Hoof: “Het is een hele eer om Heist-op-den-Berg te mogen vertegenwoordigen tijdens de Vlaamse verkiezingen en dit samen met heel wat van onze partijkopstukken. Ik ben één van de jongere kandidaten op de lijst, maar desalniettemin bijzonder gemotiveerd om het verschil te maken. Ik ben voornamelijk geïnteresseerd in het beleidsdomein economie, wetenschap en innovatie, maar het valt niet te ontkennen dat ons onderwijs ook voor gigantische uitdagingen staat. Vlaanderen is rijk aan menselijk kapitaal en daar moeten we sterk op blijven inzetten. We moeten kritisch durven zijn en problemen durven benoemen.” Karen Michiels benadrukt daarentegen haar interesse in mobiliteit, welzijn en jeugd. “Beslissingen die in Brussel genomen worden hebben vaak een weerslag op onze dorpen. Dagelijks merk ik dat thema’s als mobiliteit, onderwijs en welzijn een grote impact hebben op ons dagelijks functioneren. Zowel in ons privé leven als onze professionele bezigheden. Daarom wil ik mij mee, vanuit een sterk Heist-op-den-Berg, engageren voor een welvarend Vlaanderen.”

De afdeling van N-VA in Heist-op-den-Berg doet het goed. Ze behaalde tijdens de laatste gemeenteraadsverkiezigen maar liefst 10 van de 35 zetels in de gemeenteraad en levert met Jan Moons sinds 2022 de eerste niet-CD&V burgemeester na meer dan 65 jaar. Bovendien heeft ze met gedeputeerde Jan De Haes ook een sterke stem op het provinciale niveau. Zowel burgemeester Jan Moons als provinciaal gedeputeerde Jan De Haes kiezen ervoor om hun engagement te blijven inzetten op het gemeentelijk dan wel provinciaal niveau.