College weer eens niet op tijd klaar

Op 26 november 2013

Het gemeentedecreet voorziet dat de teksten van de meerjarenplanning minstens 14 dagen vooraf aan de raadsleden bezorgd moet worden. Hoewel het college dus meer dan een jaar tijd heeft gehad, lukt het er niet in om een coherente visie tijdig op papier te krijgen.

“Dit verwondert ons niks” aldus fractievoorzitter Eddy Gorris van de N-VA, “Deze onsamenhangende coalitie krijgt zijn eigen financiële putten uit vorige legislatuur nu als een boemerang terug in het gezicht.”

Bovendien laat het college volgens N-VA Heist-op-den-Berg nog meer steken vallen: “We merken niks van het voorgeschreven participatietraject. Overal in het Vlaamse land hebben de gemeenten en steden al uitgebreid gecommuniceerd en hebben ze de Meerjarenplanning met alle adviesraden vooraf doorgesproken.
In Heist-op-den-Berg blijft het echter nog steeds ijzingwekkend stil.” constateert N-VA  communicatieverantwoordelijke en gemeenteraadslid Katleen Vantyghem.

N-VA Heist-op-den-Berg vreest dan ook dat dit de stilte is voor de belastingsstorm: “en waarschijnlijk wil het college met dit uitstel de publieke afkeuring van hun beleid laten ondersneeuwen in de eindejaarsfeesten”.