Geen subsidie voor Heists zwembad, een gemiste kans!

Op 10 mei 2014

Bovenlokale organisatie.

Om in aanmerking te komen voor deze subsidie waren er enkele voorwaarden. Men kan niet in elke gemeente alle mogelijke voorzieningen gaan bouwen. Vandaar dat het bovenlokale karakter essentieel was om in aanmerking te komen.

Katleen Vantyghem, N-VA-gemeenteraadslid, heeft op de gemeenteraad en de AGB bestuursvergadering aangedrongen bij de meerderheid om hier prioritair aandacht aan te besteden. Zonder echt en formeel financieel engagement tot samenwerking van de buurgemeenten, vreesde ze dat er naast de subsidie gegrepen zou worden.

Gemiste kans

Deze voorspelling is jammer genoeg uitgekomen. Het nieuwe zwemwater van Heist-op-den-Berg werd niet weerhouden voor een subsidie.

"De informele toezegging van buurgemeentes om in het Heistse zwembad 'te komen zwemmen' was duidelijk niet wat men als co-financiering op bovenlokaal vlak beschouwde. Het Heist college heeft dit dossier dus onvoldoende voorbereid en niet adequaat aangepakt" aldus nog gemeenteraadslid en sportman Jan Moons.

Katleen Vantyghem & Jan Moons

De N-VA betreurt deze gemiste kans en dringt aan op een betaalbaar zwembad op maat van Heist.