Geslaagde kandidatendag

Op 12 juni 2012

Op zondag 10 juni ging de eerste N-VA kandidatendag door.  Het programma kon u al vinden op de N-VA website en kregen de leden ook via mail toegestuurd.

Lijsttrekker voor de provincie Jan De Haes: “we hebben weer een aantal enthousiaste nieuwe gezichten onthaald, iedereen stelde zichzelf even voor.  De lijst begint stillaan vorm aan te nemen met een variatie aan dames en heren, elk met hun eigen interesse en specialiteit."

In de voormiddag werden de kandidaten en andere geïnteresseerden ingelicht over de grote punten van het programma, vertrekkende vanuit de 5 krachtlijnen van N-VA :

• Rechten en plichten
  • Bevorderen in plaats van betuttelen
  • Inspraak en uitspraak
  • Efficiënt, transparant en kostenbewust besturen
  • Vlaamse gemeente binnen Europa

Informatie over wat wel en niet mag tijdens een campagne, over de praktische aanpak enz.... werd meegegeven, aanspreekpersonen werden aangeduid.

Na deze infosessie ging het gezellig te voet, via de zondagse markt, naar café 't Hoekske, om er een glaasje te klinken en te drinken op de enthousiaste groep.  Tegen 15u nog een korte wandeling naar het hoogste punt van Heist-op-den-Berg, de watertoren.  Een sportieve klim langs 136 trappen, en men had een prachtig zicht op de gemeente en omgeving.  Kris Van Dijck, N-VA fractieleider Vlaams parlement, heeft de Heistse N-VA afdeling op deze mooie plaats gefeliciteerd met hun positieve aanpak:  "jullie zijn prima bezig en moeten vooral zo verder doen", aldus Van Dijck.

“N-VA gaat voor de kracht van verandering, zeker in Heist !” verwoordt Eddy Gorris de visie van de partij. Het startschot van de verkiezingscampagne werd gegeven.