Gespreksavond met Johan Van Overtveldt zeer succesvol

Op 27 februari 2014

Het thema van de gespreksavond: “Economische perspectieven en het N-VA-programma“ was volgens afdelingsvoorzitter Jan De Haes dan ook meer dan boeiend.

Johan Van Overtveldt wees op het gebrek aan slagkracht van onze economie, die vooral veroorzaakt wordt door de zeer ingewikkelde staatshervormingen in het verleden. Het huidige België kan dan ook geen oplossing bieden voor de groeiende staatsschuld, de dalende competitiviteit, de torenhoge belastingen en de vergrijzing.

"Ook  de invloed van Europa  en de soms noodzakelijke overdracht van bevoegdheden die daarbij horen –denk maar aan de chronisch manke financiële huishoudens in vele EU landen- mag niet onderschat worden" onderstreept  gemeenteraadslid Jan Moons.

"Vele aanwezigen namen naderhand de kans om vragen te stellen over allerhande economische thema's die hen in hun dagelijks leven raken. Johan gaf daar op een zeer heldere en didactische manier  antwoord op" aldus initiatiefneemster en gemeenteraadslid Katleen Vantyghem.

Al deze thema's zijn heel nauw met elkaar verbonden. Het ene kan niet zonder het andere. Voor een goede werking moet men problemen in een brede context zien en aanpakken. Dat is dan ook wat de N-VA nastreeft: eerlijk, verantwoordelijk durven zeggen waar het op staat en weloverwogen oplossingen voorleggen aan de kiezer.