Kruisstraat Wiekevorst : verbieden voor +3,5 ton !

Op 19 juni 2012

De oorspronkelijke plannen waren dat het zwaar verkeer moest omrijden langs Itegem, via Kemisol, over Bruggeneinde.  Deze plannen heeft men echter nooit uitgevoerd.  De reden werd niet kenbaar gemaakt.   “Vermoedelijk zijn ze gezwicht onder de druk van enkele plaatselijke handelaars met een vrachtwagen, die de dagelijkse omleidingen niet zagen zitten”, aldus Joris De Preter.  De Kruisstraat was het slachtoffer.  “Al het zwaar verkeer werd van vandaag op morgen door de voorheen rustige Kruisstraat gestuurd”.  Al  gauw bleek dat deze straat niet geschikt was om deze zware verkeers- stroom op te vangen.  “Als 2 vrachtwagens elkaar kruisen, kunnen ze niet anders dan in het gootje naast de weg rijden.  Dit maakt een enorm lawaai en zorgt voor hevige trillingen in de huizen”, nog volgens Joris De Preter. “Om nog maar te zwijgen over de veiligheid van de fietsers en de voetgangers !”

Meermaals hebben de mensen van de Kruisstraat deze zaak besproken met burgemeester Luc Vleugels, echter zonder resultaat.  Ook het uithangen van zwarte vlaggen en ludieke borden hebben niet voor een oplossing kunnen zorgen.

“Voor N-VA heeft dit nu echt wel lang genoeg geduurd”, zegt Joris De Preter.  “Na 2 jaar is zeer duidelijk gebleken dat de Kruisstraat niet geschikt is om vrachtwagens door te laten rijden.   De enige veilige manier is om het zwaar verkeer te laten rondrijden via Kemisol.”

Om onze actie nog meer kracht bij te zetten, hebben we in de Kruisstraat een dubbel bord geplaatst met daarop de slogan : “Voor N-VA is de maat vol : + 3,5 T via Kemisol !”

“Wij zullen er alles aan doen om van de Kruisstraat terug een rustige, gezellige straat te maken, zónder vrachtwagens. Naar de volgende gemeenteraadsverkiezingen toe, zal dit voor ons een belangrijk programmapunt worden voor Wiekevorst.”, besluit Joris De Preter.

Voor meer informatie :

Joris De Preter