Mobiliteit in Heist blijft stilstaan

Op 7 februari 2014

Mobiliteit was bij de verkiezingen voor alle partijen hét onderwerp.

De nieuwe schepen van mobiliteit heeft blijkbaar en helaas niet de ambitie om een nieuw en actueel mobiliteitsplan op te maken. Het mobiliteitsplan van 2002 wordt gewoon overgenomen en wat aangepast. De verbreding en verdieping die de schepen voorstelt zijn bovendien krak dezelfde als in 2007!

"Het vorige mobiliteitsplan en dus ook het “nieuwe” is opgesteld met gegevens van de vorige eeuw. Ondertussen is de Heistse bevolking met één vierde toegenomen, zijn er nieuwe bedrijventerreinen gekomen, is er een grote regionale sporthal bijgekomen en speelt onze voetbalploeg in 2° nationale. Er komt nog een groot nieuw zwembad en de belangrijkste school verhuist naar een nieuwe campus. Willen we niet allemaal stilstaan dan mag het mobiliteitsbeleid nu niet achterblijven." aldus N-VA gemeenteraadslid Marc Jans.

De N-VA kiest ook op het gebied van mobiliteit voor Verandering en Vooruitgang.

De belangrijkste problemen waarvoor er niet alleen een plan maar ook een oplossing noodzakelijk is zijn:

- Een circulatieroute voor Heist Centrum

- Een aanpak voor de Bergstraat, en niet de eeuwige verwijzing naar het mysterieuze masterplan.

- Een duurzame oplossing voor het parkeerprobleem, dat moet leiden tot meer bezoekers en minder boetes (zoals bv. het verlengen van de parkeerduur op het kerkplein, ….)

- Een oplossing voor de bereikbaarheid van Heist-op-den-Berg zowel met het openbaar vervoer als met de fiets en de auto.

- Een circulatie die het doorgaand zwaar verkeer uit alle centra houdt.

- Een veilige op en afrit aan het sportcomplex aan de Lostraat.

De N-VA wil dat de schepen van mobiliteit zijn beleid van stilstand in beweging zet!