Uitspraken David Geerts vallen niet in goede aarde

Op 19 november 2014

Naar aanleiding van vernederende opmerkingen van schepen David Geerts tijdens de gemeenteraad van oktober had de fractie besloten een brief te sturen naar het college (zie bijlage).

Hierin vragen wij of het college deze opmerkingen steunt en geven wij vooral ook de kans aan schepen Geerts om op een serene manier afstand te nemen van het gezegde en zijn verontschuldigingen aan te bieden.  We hebben hem op die manier een eerlijke kans gegeven om zonder veel ophef het gebeuren recht te trekken. (geen pers tot daar)

Echter heeft het college gisteren niet willen reageren op het gebeuren. Enkel de burgemeester nam het woord (Geerts heeft geen woord gerept, waarschijnlijk in opdracht van...) met de melding dat er een brief met antwoord onderweg was....  Voor hen was de kous hiermee af!

De N-VA kon hiermee geen genoegen nemen.  De schepen had ons (en daarmee 1/3 van de Heistse kiezers) als fascisten bestempeld tijdens een openbare zitting, dan mogen wij op zijn minst verwachten dat hij deze woorden in dezelfde omstandigheden terugneemt. Ook het college wou geen afstand nemen van die woorden tijdens de GR.