Zwemmen in onze gemeente

Op 23 maart 2011

Het zwembad van onze gemeente wordt zeer intens gebruikt door diverse verenigingen, scholen, zwemclub en duikclubs.  Ook de recreatieve zwemmer komt goed aan bod. Het zwembad is dan ook zeer druk bezet en niet weg te denken uit Heist-op-den-Berg. Tijdens de laatste gemeenteraadsverkiezingen bleek dat bijna alle partijen te vinden zijn voor de bouw van een nieuw zwembad. “Het zwembad dateert reeds van de jaren zeventig. Het is het oudste zwembad uit de streek dat nog niet vernieuwd of gerenoveerd werd”, verduidelijkt Bert De Haes van N-VA Heist-op-den-Berg. “De vraag is alleen wanneer het nieuwe zwembad er zal komen. Dergelijke dossiers nemen vele jaren in beslag en het mag niet gebeuren dat we jaren geen zwemwater hebben. Dat zou nefast zijn voor de vele gebruikers.”

Kleine ongemakken
Gemeenteraadslid Eddy Gorris is dan ook duidelijk:  “Het nieuwe zwembad moet voltooid zijn alvorens het oude zijn deuren moet sluiten.” Om het oude zwembad in afwachting van het nieuwe in gebruik te kunnen houden en om voortijdige sluiting te voorkomen, is een goed onderhoud noodzakelijk. Er moet spoedig   geïnvesteerd worden om vele kleine ongemakken weg te werken en vooral om  hedendaags sanitair te installeren. N-VA Heist-op-den-Berg volgt dit dossier nauwlettend op!