N-VA wil Kleine Steenweg en station Booischot aanpakken

Op 25 april 2017, over deze onderwerpen: Mobiliteit - verkeersveiligheid

N-VA wil Kleine Steenweg en station aanpakken

Bestuursleden van oppositiepartij N-VA Heist-op-den-Berg Philip Vanhelmont, Ruben Jacobs en Jan De Haes komen met een aantal ideeën voor de Kleine Steenweg en stationsomgeving in Booischot op de proppen.

Het gaat onder andere om een heraanleg van het wegdek met fluisterasfalt, de komst van een flitspaal, een circulatieplan voor het vrachtverkeer en een onderzoek naar een snelheidsbeperking van 50 kilometer per uur voor heel de straat. "Al tien maanden woon ik in de Kleine Steenweg. Wat opvalt is het enorm drukke en onveilige verkeer.", zegt Vanhelmont. "Naast de Kleine Steenweg dient er ook iets te veranderen aan de stationsomgeving van Booischot." De drie politici willen hun ideeën overmaken aan het bestuur. "Ik wil het zeker bekijken", zegt mobiliteitsschepen David Geerts (sp.a). "In het verleden liet ik een raming maken voor de aanleg van een nieuw fietspad langs een stukje van de Kleine Steenweg. Dat zou ons 280.000 euro kosten. We moeten keuzes maken. Het zal allemaal niet voor morgen zijn." (AVH)