toerisme en recreatie

N-VA Heist-op-den-Berg wil de eigen troeven uitspelen. De toeristische dienst krijgt meer armslag en werkt samen met lokale ondernemers en verenigingsleven. Dagrecreatie en korte verblijven vormen hierbij het speerpunt, maar ook groepsbezoeken/-verblijven zijn belangrijk. Naast de Netevalei is zeker de Heistse Berg een uniek aantrekkingspunt. De belevenis op en rond die berg moet toeristisch opgewaardeerd worden.

• Misschien kan een bergliftje, dat is uniek in Vlaanderen en ook goed voor de bereikbaarheid van het gemeentehuis.
  • Streekproducten worden gepromoot onder “Puur Heist”. Het B&B-netwerk wordt aangemoedigd, samen met de hotelaccommodatie.
  • Het fietsknooppuntennetwerk krijgt een herkenbaar “vertrekpunt” in elke deelgemeente, met interactieve kinderwandelingen en natuurpaden.
  • Aan de Nete maken trappen kajakken mogelijk en een wandel/fietsbrug aan Pinzieleke maakt rondwandelen en doorfietsen mogelijk.
  • Time-Out arrangementen worden aangeboden aan bedrijven, zeker van buiten Heist, en dit in combinatie met een degelijk aanbod voor seminaries.
  • Een kwaliteitsvolle camperplaats (voor mobilhomes) komt er voor de nieuwe toeristen.

Nieuws over dit onderwerp

Subsidies voor Heistse fietspaden

De provincie Antwerpen keurde vandaag subsidies voor twee fietspaden in Heist-op-den-Berg goed. Voor de Schoolstraat, de Kerkstraat en de Hallaarstraat in Itegem krijgt de gemeente 389.000 euro …