Weyts zorgt voor doorbraak: groen licht voor fietspad N10

Op 30 september 2015, over deze onderwerpen: Mobiliteit - verkeersveiligheid, Veiligheid

Er komt dan toch groen licht voor de aanleg van een veilig fietspad langsheen de N10. Dat heeft N-VA Heist-op-den-Berg vernomen bij Vlaams Minister van Mobiliteit en Openbare Werken Ben Weyts (N-VA).

Het dossier rond het fietspad langsheen de N10 sleept al 30 jaar aan. Dagelijks moeten veel omwonenden – waaronder veel kinderen – een levensgevaarlijk traject volgen. "Het comité ‘Veilig Fietsen N10’ heeft terecht al herhaaldelijk actie gevoerd", zegt Jan De Haes, afdelingsvoorzitter van N-VA. "Zo kan het echt niet verder".

Omwille van technische details werd het dossier keer op keer negatief geadviseerd. De minister van Mobiliteit en Openbare Werken heeft echter de mogelijkheid om toch groen licht te geven. De Haes: "We hebben telefonisch contact opgenomen met de minister. Tot onze grote vreugde kon Ben Weyts ons vertellen dat hij het licht op groen heeft gezet. N-VA Heist-op-den-Berg is verheugd dat de minister luistert naar de sterke lokale bezorgdheid, en verkeersveiligheid boven technische details plaatst".

Na de onteigeningsfase kan er binnen afzienbare termijn overgegaan worden tot realisatie. Door de beslissing van Weyts wordt vermeden dat het broodnodige fietspad naar de Griekse kalender verwezen wordt. "Nu kan er een belangrijk stuk van de Heistse fietspadenpuzzel gelegd worden", besluit De Haes. "N-VA wil naast veiligheid ook nog meer werk maken van kwaliteit en comfort voor de fietser en de missing links wegwerken bv in de fietsostrade langsheen de spoorweg"

Meer info bij Jan De Haes, afdelingsvoorzitter, 0475/72.50.23